21 Μαρτίου 2013

Μ. Κασσής για αλλαγή χάραξης Ιόνιας Οδού

kasisΕρώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφορικά με το αίτημα τοπικών φορέων για την ανάγκη αλλαγής χάραξης της Ιόνιας Οδού, κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Ιωαννίνων ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλης Κασσής και η οποία αναφέρει αναλυτικά:


«« ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


Θέμα: “Αλλαγή χάραξης Ιόνιας Οδού”:


Κύριε Υπουργέ,


Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για την Αλλαγή Χάραξης της Ιόνιας Οδού, δηλαδή κάτοικοι και φορείς από τις περιοχές Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων Ιωαννίνων με αλλεπάλληλες επιστολές προς το Υπουργείο σας αναφέρει, με παραδείγματα και δηλώσεις στήριξης από το σύνολο των τοπικών φορέων, ότι η προτεινόμενη χάραξη από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι συμφέρουσα, καθώς κοστίζει περισσότερα χρήματα από την χάραξη που προτείνουν οι φορείς της περιοχής, την ημιορεινή.


Και όχι μόνο. Με την προτεινόμενη χάραξη δημιουργούνται πολλά και σημαντικά προβλήματα στο Λεκανοπέδιο. Ενδεικτικά αναφέρω πως πλήττεται η τοπική κοινότητα Κοσμηράς, υποβαθμίζεται η αναπτυσσόμενη κοινότητα Ασβεστοχωρίου, καταστρέφεται ο δασικός πνεύμονας της Κόντσικας και κατακερματίζεται ο μοναδικός κάμπος της περιοχής με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον αλλά το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι πλήττονται ανεπανόρθωτα οι καλλιεργούμενες εκτάσεις γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, κάτι το οποίο, σε μια εποχή που προτρέπει το κράτος ειδικά τους νέους σε στροφή στον πρωτόγεννη τομέα, είναι σε λάθος κατεύθυνση.


Το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ αναφέρει πως το Υπουργείο δεν υπολογίζει το όφελος που θα προκύψει από τη νέα χάραξη, με την αφθονία των αδρανών και χωματουργικών υλικών που υπάρχουν, με την υπάρχουσα σε μήκος δέκα χιλιομέτρων ευθεία και ασφαλτοστρωμένη παλιά οδό της χωματερής Δουρούτης.


Σε απάντηση του προς όλα αυτά ο Αν. Υπουργός Ανάπτυξης κ. Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε πως η ορεινή χάραξη έχει απορριφθεί ως εναλλακτική λύση ,για λογούς λειτουργικούς, περιβαλλοντικούς, και κατασκευαστικούς. Δήλωσε επίσης ότι η αδειοδοτημένη χάραξη αντιμετωπίζει τα τεχνικά προβλήματα, ελαχιστοποιεί την κατάληψη αξιοποιήσιμης γεωργικής γης και γενικότερα αποτελεί τη βέλτιστη λύση.


Βεβαία σύμφωνα με τους φορείς της Ηπείρου φαίνεται να είναι ακριβότερη. Το αίτημα κάτοικων και φορέων κρίνω πως είναι δίκαιο .Θα έλεγα πως βέλτιστη λύση είναι να αποφευχθεί ο κυκεώνας των απαλλοτριώσεων που προκύπτουν με τη λύση που υιοθετεί το Υπουργείο.


Να υπενθυμίσω επίσης πως υπάρχει χρόνος να μελετήσετε τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, αφού έτσι και αλλιώς δε φαίνεται φως σύντομα, αναφορικά με την επανεκκίνηση των οδικών έργων.


Για όλα αυτά ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1) Ποιοι είναι, αναλυτικά και κοστολογημένα, οι λειτουργικοί, περιβαλλοντικοί, και κατασκευαστικοί λόγοι που επικαλείστε για την απόρριψη της λύσης που προτείνουν οι τοπικοί φορείς;

2) Ποιο είναι το χρηματικό όφελος από την υιοθέτηση μιας ,κατά τα άλλα μεγαλύτερης σε μήκος, λύσης που επικαλείστε;

3) Ποιο είναι το ποσό που δαπανήθηκε για την εκπόνηση της μελέτης χάραξης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Πεδινής – Φανερωμένης (στην προέκταση δηλαδή του οδικού άξονα), πότε καταβλήθηκε και σε ποιον; »»



Μ. Κασσής για αλλαγή χάραξης Ιόνιας Οδού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου