22 Νοεμβρίου 2013

Σ’ έχουν χτυπήσει ποτέ;...

Γράφει η Νεφέλη Π.Ζ., συγγραφέας


Νεφέλη Π.Ζ.Ο Ο.Η.Ε. έχει κηρύξει την 25η Νοεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών. Έχω γράψει άπειρες φορές πως είμαι κατά των παγκόσμιων ημερών γιατί θεωρώ πως δεν αρκεί μια ημέρα το χρόνο για να προβάλλονται τόσο σοβαρά κοιωνικά θέματα. Ωστόσο, κάθε χρόνο κάνω μια σχετική αναφορά για αυτό το τόσο φλέγον θέμα καθώς είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη με αυτό το ζήτημα.


Δυστυχώς τα σταστιστικά στοιχεία είναι αποθαρρυντικά. Στη χώρα μας, τα στοιχεία για τη βία κατά των γυναικών, σύμφωνα με τα Κέντρα Αθήνας και Πειραιά της Γενικής Γραμματείας Ισότητας, επισημαίνουν ότι μία στις πέντε γυναίκες έχει πέσει θύμα ξυλοδαρμού τουλάχιστον μία φορά στη ζωή της από τον άνδρα ή το σύντροφό της, ενώ κάθε χρόνο στην Ελλάδα διαπράττονται 4.500 βιασμοί.


Θα μπορούσα να γράψω σελίδες και σελίδες για το θέμα μα η ουσία δεν είναι εκεί. Δεν αρκεί να γεμίσω ένα κείμενο με στοιχεία και καταστάσεις που όλοι γνωρίζουμε. Χρειάζονται πράξεις και δράση.


Σας παραθέτω ένα βίντεο που μας δείχνει μια γυναίκα θύμα ενδοοικογενειακής βίας η οποία τραβάει φωτογραφίες-κάθε μέρα από μια-για έναν ολόκληρο χρόνο. Οποιοσδήποτε σχολιασμός μου περισσεύει…


Σας παραθέτω επίσης την γνωστή στους περισσότερους ιστορία μου «Οι ζωγραφιές της Μυρσίνης», που τόσο αγαπήθηκε από τους αναγνώστες και είμαι ιδιαίτερα συγκινημένη για την απήχηση που είχε.


Τέλος παραθέτω κάποιους συνδέσμους-γραμμές βοήθειας για κάθε γυναίκα που ενδεχομένως χρειάζεται στήριξη.


http://www.youtube.com/watch?v=nNXbMMjzbe4


http://www.onestory.gr/post/16938327676


http://www.katafygiogynaikas.org/prostasia/


http://www.isotita.gr/index.php/news/1417


Σ’ έχουν χτυπήσει ποτέ με λουρίδα ξυρίσματος, τρεις φορές την εβδομάδα, από την ηλικία των έξι χρόνων έως τα έντεκα; Μπορείς να υπολογίσεις πόσα χτυπήματα είναι αυτά; Συνεπώς, βλέπεις, αυτό ήταν μια πολύ καλή άσκηση λογοτεχνίας για μένα. Χτυπώντας με μ’ αυτήν τη λουρίδα, μ’ έμαθε κάτι. Πως να δακτυλογραφώ. Ο πατέρας μου ήταν ένας μεγάλος δάσκαλος λογοτεχνίας, μ’ έμαθε το νόημα του πόνου.


Πόνος, χωρίς αιτία.



Σ’ έχουν χτυπήσει ποτέ;...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου