21 Οκτωβρίου 2013

Παραστάσεις και παρεμβάσεις από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

Κατερίνα ΔιδασκάλουΟλοκληρώνεται αυτή την εβδομάδα το πρόγραμμα παρεμβάσεων στα σχολεία που πραγματοποιείται από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Οι παρεμβάσεις έχουν θέματα «Ο Σιμιγδαλένιος» Αλέξανδρου Αδαμόπουλου για τα Δημοτικά Σχολεία, Εκπαίδευση: Τι σχολείο θέλουμε; «Η σιωπή του ξερόχορτου» Σωτήρη Δημητρίου και Μετανάστευση και προσφυγιά: Θεατρικό Αναλόγιο «Το αγόρι με τη βαλίτσα» Μάικ Κένι για τα Γυμνάσια, και «Δημήτρης Χατζής: 100 χρόνια από τη γέννηση του συγγραφέα» για τα Λύκεια, θα πραγματοποιηθούν στις 21/10 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ανατολής και στις 23/10 στο 8ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων.


Συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Η παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων που ανέβηκε σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη θα παίζεται στον ίδιο χώρο κάθε Τρίτη με ώρα έναρξης 9.30’ μ.μ. (Πειραιώς 206, Ταύρος). Πρωταγωνιστούν ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρένα Κυπριώτη.


Οι παραστάσεις της Νεανικής – Παιδικής Σκηνής του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων που θα παρουσιάσει φέτος το έργο του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου «Ο Σιμιγδαλένιος» ξεκινούν την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου στο θέατρο «Καμπέρειο». Θα πραγματοποιούνται σε ώρες μαθημάτων για τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια της Ηπείρου και μέχρι στιγμής έχει κλείσει σχεδόν το πρόγραμμα για τον μήνα Νοέμβριο. Τα σχολεία της Ηπείρου μπορούν να δηλώνουν τη συμμετοχή τους στο τηλ. 26510 25670 καθημερινές, ώρες 9 π.μ. έως 2 μ.μ., στην υπεύθυνη οργάνωσης των παραστάσεων κ. Ελένη Ρεμπέλου.


Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και θεατρολόγους από το ΔΗΠΕΘΕ ΙΩΑΝΝIΝΩΝ:


Νέο σεμινάριο 2013-14: Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων διοργανώνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σεμινάριο για εκπαιδευτικούς και θεατρολόγους με θέμα «Η αξιοποίηση της Δραματικής τέχνης στην Εκπαίδευση» και στόχο τη σύνδεση του θεάτρου με το σχολείο. Στο σεμινάριο θα διερευνηθούν τρόποι με τους οποίους μπορεί να αξιοποιηθεί η Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα το Εκπαιδευτικό Δράμα (Drama in Education): α) ως ανεξάρτητο μάθημα τέχνης (Θεατρική αγωγή) και β) ως μέσο για τη διδασκαλία άλλων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών. Το Εκπαιδευτικό Δράμα, σημαντική μορφή θεατρικής αγωγής ως μέθοδος προωθεί την ενεργητική βιωματική συνεργατική μάθηση και καλλιεργεί την κριτική σκέψη.


Το σεμινάριο είναι βιωματικό και παράλληλα υποστηρίζεται θεωρητικά. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Προσχολικής, Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης και θεατρολόγους που ασχολούνται με τη θεατρική αγωγή. Θα πραγματοποιηθεί σε σύνολο 40 ωρών τα παρακάτω Σαββατοκύριακα: 23-24 Νοεμβρίου, 7-8 Δεκεμβρίου, 25-26 Ιανουαρίου, 15-16 Φεβρουαρίου (ώρες: Σάββατο: 10 π.μ. έως 2 μ.μ. και 3-5 μ.μ., Κυριακή 10 π.μ. έως 2 μ.μ.).


Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και δεν θα υπερβεί τα 50 άτομα. Για το λόγο αυτό θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Στο τέλος του σεμιναρίου θα χορηγηθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης. Κόστος συμμετοχής για κάθε συμμετέχοντα: 20 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν τη συμμετοχή τους στα τηλέφωνα 26 510 25 670 και 26 510 73 233 από την Δευτέρα 4 μέχρι τη Παρασκευή 12 Νοεμβρίου (Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 9 π.μ. έως 3 μ.μ.).


Δεύτερος κύκλος περυσινού σεμιναρίου: Το Δεκέμβριο θα ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος του αντίστοιχου σεμιναρίου που είχε πραγματοποιηθεί την περυσινή χρονιά. Στο σεμινάριο θα συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί και θεατρολόγοι που παρακολούθησαν το περυσινό σεμινάριο. Το πρόγραμμα αυτό θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με το νέο σεμινάριο.


Τέσσερις παραστάσεις από την Κατερίνα Διδασκάλου:


Το φεστιβάλ «Γ’ Φθινοπωρινή Αυλαία» που οργανώνει το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων συνεχίζεται αυτή την εβδομάδα με τέσσερις παραστάσεις από την Κατερίνα Διδασκάλου. Πραγματοποιείται όπως πάντα στο χώρο των παλαιών σφαγείων που γίνεται γνωστός με το νέο του όνομα «Δημήτρης Χατζής». Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Πνευματικού Κέντρο. Χορηγός επικοινωνίας: Δημοτικό Ραδιόφωνο Ιωαννίνων. Προπώληση εισιτηρίων του φεστιβάλ στα καταστήματα Rock Shop (Πουτέτση 1α), Iris (Γρηγορίου Σακκά 20), και τα βιβλιοπωλεία Αναγνώστης (Πυρσινέλλα 11), Πρόκος (Κ. Κατσαδήμα 7).


ΟΝ ΤΗΕ ROAD PRODUCTIONS

Τηλ. 210.6447593

E-mail: kanousis@ontheroadlive.gr

Πληροφορίες: Θάνος Κανούσης – κιν. 6977447732


Η ΠΟΡΝΗ ΑΠΟ ΠΑΝΩ:


Την Παρασκευή 25 Oκτωβρίου & Σάββατο 26 Οκτωβρίου θα παρουσιαστεί σε διπλές παραστάσεις το έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η πόρνη από πάνω» στον πολιτιστικό πολυχώρο «Δημήτρης Χατζής» με την Κατερίνα Διδασκάλου στο ρόλο της Ερατούς. Το έργο παίζεται στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία για τρίτη χρονιά. Κοινό και κριτικοί ανέδειξαν την παράσταση, σαν μία από τις πιο πετυχημένες παραστάσεις της χρονιάς, που θα συνεχίσει να παίζεται και του χρόνου.


Το κείμενο του Αντώνη Τσιπιανίτη είναι ευρηματικό, έχει γωνίες με εκπλήξεις, αλλά δεν το κουνάει ούτε ρούπι από την πραγματική ζωή. «Η πόρνη από πάνω» σου λέει όμορφα με τρόπο μία ιστορία της διπλανής πόρτας, αραιώνοντας την πίκρα με χιούμορ, σκουπίζοντας τα δάκρυα με χαραμάδες ελπίδας. Μία γυναίκα από την Πρέβεζα ακολουθεί τον αστυνομικό σύζυγο της στην Αθήνα. Μένει σε ένα τυπικό διαμέρισμα του αθηναϊκού κέντρου. Και ακριβώς από πάνω μετακομίζει μία πόρνη. Το δράμα μιας χώρας εκτυλίσσεται παράλληλα με την τραγωδία της γυναίκας από την Πρέβεζα. Μόνο που εσύ, από ένα σημείο και μετά, αρχίζεις να αδικείς όλα αυτά. Την ιστορία, το μήνυμα, την καταπίεση, την πόρνη, τον αστυνομικό, τον πόνο της γυναίκας από την επαρχία. Διότι, απλώς, σε κάποια σημεία, η ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου σκεπάζει τα πάντα.


Έναρξη παραστάσεων: Aπογευματινή: 6.30 – Βραδινή 9 μ.μ. Γενική είσοδος 10 €. Πληροφορίες/κρατήσεις: ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, τηλ. 26510.25670, Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 9 π.μ. – 2 μ.μ.


Συντελεστές της παράστασης είναι:

- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταμάτης Πατρώνης

- ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Δημήτρης Ανδριανός

- ΜΟΥΣΙΚΗ: Mιχάλης Ρουμπής, Ιωάννης – Ιόλαος Μανιάτης

- ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Ελένη Αναγνωστοπούλου


Για συνέντευξη με την κυρία Διδασκάλου επικοινωνήστε μαζί μας (ΟΝ ΤΗΕ ROAD PRODUCTIONS, Τηλ. 210.6447593, E-mail: kanousis@ontheroadlive.gr Πληροφορίες: Θάνος Κανούσης – κιν. 6977.447732)


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:


Άσχετες σχέσεις και μία κηδεία

Μια γυναικεία εξομολόγηση σε ευρηματικό πλαίσιο

Της Αννυς Κολτσιδοπουλου


ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΠΙΑΝΙΤΗΣ

Η πόρνη από πάνω

σκηνοθ.: Σταμάτης Πατρώνης

θέατρο: Σφενδόνη


Με ξάφνιασε ο μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η πόρνη από πάνω» στο θέατρο Σφενδόνη. Υπέθετα φαντασιώσεις στερημένης συζύγου, υπό τους γαργαλιστικούς ήχους ερωτικών περιπτύξεων στον πάνω όροφο. Βρέθηκα σε μιαν ατμόσφαιρα νότιας, γυναικείας εξομολόγησης εφ’ όλης της ύλης. Μάλιστα, σε ευρηματικό πλαίσιο καθώς ο γυναικείος μονόλογος αρχίζει αμέσως μετά τη κηδεία του τυραννικού, άξεστου, άπιστου, ανάλγητου συζύγου και φαύλου μπάτσου.


Η ιστορία της Ερατώς, η κλασική απόδραση –μέσω παντρειάς– της καταπιεσμένης κόρης από τον ασφυκτικό περιορισμό σπιτιού κι επαρχίας. Από κει κι έπειτα όλα είναι θέμα συγγραφικών χειρισμών, λεπτομερειών, αναφορών, ευαισθησιών και δόσεων. Ό,τι θα μπορούσε να ολισθήσει σε κλισέ και κοινοτοπία (π.χ. Πρέβεζα, Καρυωτάκης, λαθρομετανάστες, εγκυμοσύνη – αποβολή, σχολιασμοί, τηλεφωνήματα) αναδείχθηκε αυθεντικό, βιωμένο, σχεδόν ευρηματικό. Έξοχη η ιστορία με τα μυστικά μαγειρέματα για τους Πακιστανούς από πάνω.


Μικρή ένσταση –ιδίως σκηνοθετική– το φινάλε με το κατακόκκινο φόρεμα, το χτυπητό κραγιόν, τα μοιραία μαλλιά, τις δωδεκάποντες γόβες – στιλέτο, που αντί για τη λυτρωμένη γυναίκα –αδρό τριαντάφυλλο τ’ Απρίλη– παραπέμπουν δυνητικά και στην «πόρνη από πάνω», μαζί και σε νέες σκλαβιές. Η υπόλοιπη σκηνοθετική καθοδήγηση του Σταμάτη Πατρώνη, οι φωτισμοί της Ελένης Αναγνωστοπούλου και η μουσική επιμέλεια των Μιχάλη Ρουμπή και Ι. Ι. Μανιάτη συνέβαλαν στο ζυγισμένο μέτρο και στην ποιότητα της παράστασης.


Η Κατερίνα Διδασκάλου ως Ερατώ, αληθινή, λιτή, γήινη, συγκρατημένη, με έξοχα κρεσέντα, κέντησε τον μονόλογο δίχως να φαίνονται ενώσεις στον καμβά της διήγησης. Έπαιξε εξαιρετικά με το όπλο, το σασπένς και τις εκδοχές μιας πιθανής αυτοκτονίας, ενός πιθανότερου φόνου, φλερτάροντας και με το τσεχοφικό θέσφατο που λέει: αν στην πρώτη πράξη εμφανιστεί πιστόλι, στην τρίτη σίγουρα θα εκπυρσοκροτήσει.


Έπαιξε επίσης με τα μάτια, που έχουν τη δύναμη να διηγούνται παράλληλα αλλά και κόντρα στη φωνή και στο σώμα της. Έπαιξε, τέλος, με το χιούμορ του κειμένου. Συχνά προκαλούσε το γέλιο, το παρέδιδε όμως πάραυτα –σχεδόν τρομαγμένη– στην πίκρα και στον σπαραγμό προσωπικών αναμνήσεων, που αυτόματα αποκτούσαν συλλογική αντήχηση μέσα στον χώρο.


… Υπάρχουν στιγμές που δεν παρακολουθείς τη ροή του έργου γιατί έχεις ακολουθήσει την έκφραση του προσώπου της. Όσοι την ξέρετε μόνο από την τηλεόραση, θα δείτε άλλο άνθρωπο μέσα σε μία γνωστή φιγούρα, την ηθοποιό να κινείται απελευθερωμένη από τις συμβάσεις της εμπορικότητας και του φακού. Και όσοι την έχετε παρακολουθήσει στο θέατρο, θα δείτε το βηματισμό της σε ένα νέο στάδιο που μπορεί να είναι ωριμότητα, μπορεί και ο προορισμός ενός ταλέντου που έχει δουλέψει πολύ.


Τι με εντυπωσίασε περισσότερο μέσα στην ερμηνεία; Ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλει την ταπεινότητα στο υποκριτικό της ύφος. Η Διδασκάλου συνήθως επενδύει τον ρόλο της με τον «αέρα» της. Όχι εδώ. Σε αυτόν τον μονόλογο κατεβαίνει στο ύψος μίας μίζερης, κακοποιημένης γυναίκας, την παίρνει από τον χέρι και την ανεβάζει στο φως, την εκθέτει στο πιο θερμό χειροκρότημα. Η παράσταση διαρκεί εβδομήντα λεπτά, αλλά, στο τέλος αισθάνεσαι ότι τελείωσε νωρίς. Να τη δείτε, αξίζει.


Κ.Γιαννακίδης

protagon.gr



Παραστάσεις και παρεμβάσεις από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου