19 Φεβρουαρίου 2014

Ερώτηση Μιχάλη Κασσή για τον Αγωγό ΤΑΡ


Share Button

ΠΑΣΟΚΟ βουλευτής Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ κ. Μιχάλης Κασσής επανήλθε στο θέμα της διέλευσης του αγωγού ΤΑΡ από την Ήπειρο, με ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ.Γ.Μανιάτη.Ο κ. Κασσής με αφορμή το γεγονός ότι η Ελλάδα διαπραγματεύεται φτηνότερες τιμές για το φυσικό αέριο άλλα και το γεγονός ότι πλησιάζουμε στην έναρξη της διαδικασία κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ, τονίζει πως η Ήπειρος μένει εκτός ενεργειακού χάρτη και προβάλλει την ανάγκη κατασκευής διακλάδωσης του αγωγού, έτσι ώστε η περιοχή να βγει από την απομόνωση στην οποία έχει περιέλθει εδώ και χρόνια.


ΕΡΩΤΗΣΗ

Κύριε Υπουργέ,


Παίρνω αφορμή για την επίκαιρη αυτή ερώτηση το γεγονός ότι η Ελλάδα διαπραγματεύεται φτηνότερες τιμές για το φυσικό αέριο άλλα και για το γεγονός ότι πλησιάζουμε στην έναρξη της διαδικασία κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ.

Όπως ξέρεται η Ήπειρος μένει εκτός του ενεργειακού χάρτη της Ευρώπης καθώς ο αγωγός φυσικού αερίου διασχίζει όλη τη Βόρειο Ελλάδα, παρακάμπτει την Ήπειρο και πηγαίνει στην Αλβανία.

Όντας και επίσημα η πιο φτωχή περιφέρεια της Ευρωζώνης και της Ελλάδας θα έπρεπε το κράτος να κάνει τα αδύνατα δυνατά έτσι να διασφαλίσει τη διέλευση του αγωγού από αυτή, δημιουργώντας έτσι θέσεις εργασίας, ανταποδοτικά έργα στην περιοχή του σταθμού συμπίεσης του αερίου, καθώς και δίκτυο διανομής φθηνού αερίου για την περιοχή.

Στη από 716/21.08.2013 ερώτηση μου για την πρόθεση του ΥΠΕΚΑ να κατασκευάσει διακλάδωση του ΤΑΡ στην Ήπειρο η απάντηση του Υπουργείο ήταν: «τα δυο μέρη δεσμεύονται ότι θα υπάρξουν σημεία διασύνδεσης του αγωγού τόσο με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αεριού όσο και με τα δίκτυα διανομής τα όποια θα επεκταθούν σε όλη τη χώρα. Με βάση τα ανωτέρω, συνάγεται ότι ο ΤΑΡ δεν είναι μόνο αγωγός διαμετακόμισης (transit) αλλά έχει τη δυνατότητα έγχυσης ποσοτήτων Φυσικού Αερίου στην Ελληνική Αγορά»

Και καταλήγει το Υπουργείο λέγοντας πως «Η κατασκευή επεκτάσεων στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ,με στόχο την τροφοδότηση των αστικών και βιομηχανικών κέντρων ,εξετάζεται στα πλαίσια που ορίζονται από το κεφ.12 του Κώδικα Διαχείρισης Ε.Σ.Φ.Α.(ΦΕΚ Β’/2227/04.10.2011) και από το άρθρο 5Α του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων ΕΣΦΑ(ΦΕΚ Β’/2093/05.07.2012) και προϋποθέτει την εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από μεγάλους καταναλωτές ή Εταιρίες Παροχής Αερίου. »

Και γεννάτε το ερώτημα πως αν δε υπάρξει κάποιος ιδιώτης να ενδιαφερθεί για τους δικούς του λόγους, τότε η Ήπειρος θα χάσει και αυτό το τρένο;To ότι η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΑΝ και η περιφέρεια επέδειξαν μια περίεργη αδιάφορα, δεν σημαίνει πως πρέπει να αφήσουμε τη Ήπειρο στη μοίρα της.

Θα πρέπει οπωσδήποτε να σχεδιαστεί η τροφοδότηση της Ηπείρου με φυσικό αέριο με την κατασκευή κατασκευής μιας «διακλάδωσης». Πρέπει να μεριμνήσει το κράτος έτσι ώστε να υπάρξει εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από μεγάλους καταναλωτές ή Εταιρίες Παροχής Αερίου

Η μεταφορά αερίου θα προσδώσει ένα καίριο πλήγμα στην εφιαλτική ανεργία και μαζί με την άμεση εξόρυξη υδρογονανθράκων στην περιοχή του Καλπακίου, μπορεί να απογειώσει την οικονομία της Ηπείρου.


ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1) Προτίθεστε να κατασκευάσετε διακλάδωση του αγωγού για να προμηθευτεί αέριο η Ήπειρος;

2) Ποιες ενέργειες έχει προγραμματίσει το Υπουργείο σας στην κατεύθυνση αυτή;

3) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την έναρξη εργασιών εντοπισμού και εξόρυξης υδρογονανθράκων στην περιοχή Καλπακίουκαι πως μπορεί να συσχετιστεί η εξέλιξη αυτή με τοη διακλάδωση αγωγού αερίου στην Ήπειρο;


19 Φεβρουαρίου 2014


Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΣΣΗΣ



Ερώτηση Μιχάλη Κασσή για τον Αγωγό ΤΑΡ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου